Bezorging & retourneren

Levering

Wij rekenen geen verzendkosten bij uw bestelling. Voor al onze producten geldt: gratis verzending door heel Nederland.

De gemiddelde levertijd is 3-5 werkdagen.

Hamax verstuurt de pakketten met het Zweedse bedrijf PostNord en hun Nederlandse partner, DPD. Op het moment dat uw zending is overgedragen aan PostNord of DPD, ontvangt u een e-mail met uw Track & Trace code. Als de zending bij het postbedrijf is verwerkt, zal de Track & Trace code worden geactiveerd en kunt u via de website uw pakket volgen.

Als u een kinderstoeltje en/of accessoire heeft besteld, worden deze geleverd bij het dichtstbijzijnde DPD afhaalpunt (MyPack Collect). Wanneer het pakket bezorgd wordt bij het afhaalpunt, ontvangt u een email. Deze email is tevens uw ophaalbewijs. Vergeet daarnaast niet om een geldig ID-bewijs mee te nemen. Wanneer het pakket niet binnen 7 dagen wordt opgehaald zal deze geretourneerd worden, de retourneerkosten zijn voor uw eigen rekening.

Bestellingen van een kinderfietskar worden bij u thuis bezorgd via PostNord MyPack Home. Het postbedrijf neemt contact met u op om een afspraak te maken voor de levering (maandag tot vrijdag).

Helaas bezorgen wij niet buiten Nederland.

Retourneren

Als u van gedachten veranderd bent over uw aankoop, kunt u uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst annuleren. U kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier, voor herroeping maar u bent hiertoe niet verplicht.

Tijdens deze 14 dagen moet u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Dat wil zeggen: het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken, en de werking van het product vast te stellen. De producten moeten geretourneerd worden binnen 14 dagen na het annuleren van uw bestelling.

Indien u één of meerdere producten wenst terug te sturen, dient u de volgende richtlijnen te hanteren:

1) Stuur een e/mail naar info@hamax-shop.nl om ons op de hoogte te stellen van de retournering. Hierin verzoeken wij u uw ordernummer en artikelnummer van het product te vermelden. Wij zullen u een e/mail sturen met daarin de bevestiging van ontvangst met verdere instructies en een retourlabel.

2) Print het retourformulier dat u digitaal ontvangen heeft bij de orderbevestiging.  Vul deze in en voeg deze bij in het pakket. Verpak het artikel zoals deze werd geleverd in originele staat en verpakking, inclusief accessoires, handleiding etc.

3) Label uw pakket met het retourlabel dat u digitaal heeft ontvangen (één label per pakket). Het pakket is dan traceerbaar waardoor wij u kunnen garanderen dat het aankomt op ons magazijn in Zweden. Geef het pakket af bij het dichtstbijzijnde DPD afhaalpunt en zorg ervoor dat u een ontvangstbewijs krijgt bij het afleveren.

Houd er rekening mee dat de rechtstreekse kosten voor de DPD retourzending voor uw eigen rekening zijn. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op het totaal terug te ontvangen bedrag. De kosten van de retourzending hangen af van de grootte en het aantal pakketten.

Indicatie retourverzendkosten:

Kinderfietskar                                                                          € 49,95

Fietsstoeltje                                                                              € 12,95

Accessories                                                                                €9,95

4) Nadat uw retourzending ontvangen is in ons magazijn, zullen wij het product inspecteren om vast te stellen of een volledige terugbetaling wordt goedgekeurd. U ontvangt een e-mail wanneer de uw retourzending is verwerkt.  Via de e-mail vragen wij ook om uw bankgegevens – IBAN/SWIFT (deze informatie is verkrijgbaar bij uw bank), om zo de terugbetaling af te handelen.

Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij de producten hebben ontvangen of u heeft aangetoond ze te hebben verstuurd (als naar gelang wat eerder valt). Wij betalen uw volledige aankoopbedrag terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de betaling heeft gedaan.

_____

Let op! Als u een product wilt ruilen, moet u het eerst retourneren. Hierna kunt u een nieuwe bestelling plaatsen met het gewenste product.